900% förlängd vistelse i Singapore

Mangopalms spott: Utspridda över Singapore
Lokal time: 00.27 (2 timmar, minst, innan läggdags pga ljud och ljus, men det passar ju mig ypperligt!)
Skribent: El Palmo
Veckodag: Tisdag
År: Drygt 2000 e.kr.


Ni undrar säkert hur Mongo mår allihopa.
Jag har besökt han twice under dagen och idag är han avsevärt mycket piggare än igår! Det han har råkat ut för är inte större än en mygga! Inte mindre heller för den delen. En liiiten liiten jävel som bitit honom för mer än en vecka sedan...
Detta tillsammans med en infektion i kroppen gör att han kommer att behöva stanna för lite piller & observation under en lite längre period (läs  >En vecka).
Detta besked fick vi ikväll, så riktigt hur det kommer att se ut framöver vet vi inget om än.
Men just nu handlar allt om att Mongo ska bli Mango igen!
Självklart kommer ni att kunna följa oss här på mangopalm med reservation för att uppdateringarna inte kommer bli lika frekventa framöver.


Nu över till resan!
Singapore, jag visste inte att ett så pass mångkulturellt land fanns, och att det dessutom kan fungera så bra som det gör?
För att påvisa hur regelverket är åtdraget vill jag ge ytterligare några exempel.

- Det är olagligt med tuggummi i landet
- Fimpa får man inte göra på gatan
- Offentliga hissar innehåller urin-sensorer som tillkallar polis vid utlösande
- Porr får inte tas med in i landet
- Homsexualltiet är förbjudet, enl vissa källor vilket verkar helt sjukt
- Illegal invandring bestraffas officiellt med döden
- Droghandel/smuggling medför dödsstraff, även för turister
- Dödsstraff kan enl källor bara män få.. ?
- Piratkopior på film & musik är olagligt och får inte införas i landet

Igår satt jag på tunnelbanan som vanligt, tog en klunk vatten ur vattenflaskan.
-No drinking! hördes inom loppet av 2 sekunder från en vakt på tåget. Lätt att man missar sådanna saker...
(böter för detta är ca 2500sek)

Kvällen tillbringas idag på mitt hostel, väldigt många här idag, har fått en ny sängkamrat efter fidde dage till ära, blir spännande att se vem detta är.
Då alla våra kläder helt plötsligt tagit slut utan förvarning fick jag idag duscha t.s.m 10 t-shirt och lika många kallsonger med bajsrand. Nu hänger dom på strecket iaf!

Shampo, detta jäkla I-lands påhitt!
Idag kommer jag fram tll att någon snott mitt! Bara för att jag lämnar det obekakat 3 dagar i en offentlig dusch har någon tagit det! Man kan inte lita på någon längre!
Då ska ni veta att den flaskan innehöll något som iaf löddrade i håret när man duschade till skillnad från mina föregående flaskor som tydligen varit något balsam/sköljmedel (conditioner på engelska).
Iväg til affären idag, och en heeel jävla hylla full med diverse lösa flaskor och skit. På i stort sett alla burkar o flaskor är det en kvinna på bild. Men inga med män på! Det är en djungel! Ett revir för kvinnor. Måtte människan snart inse att detta är förtryck mot oss män som bara vill ha ett vanligt jävla schampo! Fick tag på en grön flaska utan kvinna på till slut.
Provduschade och det verkade fungera bra. Sen ser jag att det står Green te på flaskan och jag lukar inte man precis. Kanske shemale om man sträcker sig!!


Dagens bild är hämtad från en jungelstig på Pulao Perhentian där vi fick se en tiger i skogen!


//Pelle

Kommentarer
Postat av: LF-LE...

Hej på dig Palmen.Här i Habo var det frost i morse ca 2gr kallt huga ligen.Igår varnade dom för ligor som stjäl oxfilé i affärerna á 400kr/kg.Dom har en torr dräkt på sig under kläderna som dom stoppar i, så inte utbucktningen på kläderna blir så stor.(Var rädda om era dykar dräkter)dom kan bli värda guld för en köttjuv!Behöver jag skriva att dom talar svenska med brytning?Hoppas allt går er väg.PS Ge fidde en hutt det brukar rensa bort det mesta DS

2009-10-28 @ 13:55:45
Postat av: Palmen

Det later hogst intressant! vi lever alltsa pa 1/2 kilo kott om dagen kan man saga.. Det maste val vara ratt bra! tror ja inte ens dom gjorde pa stenaldern!

Nej jag forstar att brytningen finns dar, och jag borjar bli trott pa att det alltid ar sa i Sverige! Skicka hem dom jaklarna! (forlat)

Ja vi har en liter vodka som maste goras av med inom en veckan typ... Sa ska nog rensa ur han sina basiller!



Fidde ar nu istort sett som vanligt, trots att han ligger i sin lilla sang och inte gor mkt for varlden! Idag fick han potatis, da blev han glad!!

2009-10-28 @ 18:02:02
Postat av: Martina

Hej!

Hälsa Mongo att krya på sig!

Kram.

2009-10-29 @ 16:41:20
URL: http://anderssonmartina.wordpress.com/
Postat av: Palmm

Oj vad jag hälsar till honom!!



Inom ett par dagar kommer det eventuellt att publiceras en gästblogg, detta blir spännande!

2009-10-29 @ 17:13:36
Postat av: Il principe

Hur ser resplanerna ut framöver? När tror ni att ni ska kunna dra vidare och vart blir nästa anhalt?

2009-10-29 @ 20:21:10
Postat av: Emmi

har de så där fina nattlinen på sjukhusen där nere med eller? :D vad har du hittat på nu då?

Puss

2009-10-29 @ 22:33:48
Postat av: Palmen

Hej alla glada Svennar!

Kommer nog ett nytt inlägg inom kort där vi ska berätta lite mer om framtiden. Men allt hänger ju på när vi alla är redo och orkar resa vidare..



Men planen är KL (kuala lampour i malaysia) för ett par dagar och sedan palla oss över haven till Vietnamn i 15 dagar. Sen ska vi tillbaka till Bangkok och flyga ner till Brisbane (australien) 1 december. Detta är egentligen det enda datum vi måste hålla!



Regniga hälsningar från Singapore

2009-10-30 @ 04:53:23
URL: http://mangopalm.blogg.se/
Postat av: palmen

Emmelie, nattlinnen-nej. Men han är inklädd i en blå utstyrsel och ser precis ut som en smurf!!

2009-10-30 @ 04:55:23
Postat av: LF-LE...

Hej igen.Jag sitter som vanligt här på bibblan i Habo och surfar.I dag satt det en ung man i min ålder och berättade om att han blev myggbiten i Thailand förra vintern.Och han mådde tjyvis i ca veckor med feber och annat och han sa att ca var 20:e turist brukar råka ut för detta.Så håll ut!!!! Jag blev lyrisk nu när jag fick veta att ni ska till Vietnam.Jag ska själv bosätta mig på Phu Quoc(Vietnams största ö)och öppna något i Duong Dong.Kramas i trafiken och ha det bra tills nästa gång vi hörs.

2009-10-30 @ 14:31:42
Postat av: Grille

Tjena grabbar, f##n jag lider med fredrik, har inte fattat riktigt, va det brännmanet, infektion och myggbett eller? han får krya på sig.

Pe, verkar inte vara nån fara att bli uppraggad med din kvinnodoft, med tanke på lagen :P ja alltså av killar haha.

coolt att se en tiger, finns ju inte så många.

ha det bäst :) kraam på er

2009-10-30 @ 21:19:07
Postat av: palmen

Ja en liiiten liiten mygga var det.. men men, vi har ju dodat manga av dom sa klart dom ger igen forr eller senare!



Jo mina dofter ar ett kapittel for sig, men jag forsoker sa gott jag kan! Idagg lukar jag kvinna, imorgon kanske man luktar fisk om man har tur..



Allt gott till er dar hemma!

2009-10-31 @ 18:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0