Inte vår dag!

Mangopalms spot: Batu ferringhi on Penang, Malaysia
Lokal tid: 21.32
Writer: Fido

 

En bättre start på Malaysia hade man nog hoppats på men det är alltid lurigt med förväntningar! Inatt sov vi inne i George town på ett guesthouse där det var mycket lyhört.. efter att lyssnat till ljudet av ett samlag somnade man gått in i drömmarna, hem till Sverige som dom flesta nätter..

 

Imorse åkte vi vidare norr ut på ön, hoppade på lokalbussen precis utanför guesthouset.. dock skulle man betala med jämna pengar!? 2.70.. pelle hade 3 sen hade mango bara 5 snål som mango är sa han att jag åker inte med bussen! Pelle börjar febrilt leta småpengar och tillslut lyckas vi skrapa ihop något så när 5.40..

 

Efter 45 min var vi framme vid Batu ferringhi, en pärla vid kusten hade vi läst.. en fin sandstrand med ett skönt svalkande bad tänkte vi.. hitta ett dyrt guesthouse sen gick vi ner mot stranden.. stranden hade sand, så även vattnet.. nästan bajsbrunt till färgen och fullt med sand.. såå ingen ide att gå där nere vid stranden, vänder och går upp mot guest houset för lite informationssökning.. 20 min senare bestämmer vi att lämna ön och söka lyckan på östkusten istället! Så imorgon ska vi upp tidigt och sätta oss mot bussen till koala besut och sen båt till perhentian. En ö på östkusten med fina dykvatten! Även framröstad till en av världens finaste ö-grupper!

 

Tankar har även gått kring våran vistelse i Asien. Behövs det mer tid? Vi har gett varandra en vecka att väga fördelar resp nackdelar om vi ska flytta en månad från aus till asien istället.. hjälp oss gärna att fatta ett beslut!

 

very happy hour!! blir bara bättre och bättre ;)

discount på middagen med!!

här kan man också finna special priser!!

trötta och sega!

 

//mango


Kommentarer
Postat av: Örneling

Hur är er plan för Asien och Aus nu då? Har för mig att jag läste 4 månader i Australien nån gång. Nu vet jag ju inte hur möe tid ni planerat för Asien men jag personligen hade ju gärna tag tagt en månad till för Asien och kanske se ett eller 2 länder till.

2009-10-01 @ 16:55:20
Postat av: palmen

Du är med örneling!

Ja planen är att dra om en månad för 4 mån i austr..

Men kanske vore trevligt att hinna med åtminstonde vietnamn oxå.. Tack för tipset och för att du är en trogen läsare!

2009-10-01 @ 18:05:11
URL: http://mangopalm.blogg.se/
Postat av: Pia Magnusson

En månad till i Asien låter bra, 3 månader i Australien räcker. Ni skulle jobba då eller? Jobba kan ni göra hemma! Matsen.

2009-10-01 @ 21:55:46
Postat av: Fidde

mmm det tåls att tänka på.. man lever mycket bättre i asien men sen är det ju roligt att komma till aus också.. blir ett svårt val..

2009-10-02 @ 06:03:03
URL: http://mangopalm.blogg.se/
Postat av: Örneling

hehe, er blogg har hamnat i min dagliga "kolla-nätet-rutin", måste kolla några ggr/dag för att inte missa något:) Vietnam låter ju också rätt trevligt. ska väl finnas lite riktiga pärlor där med? Får hoppas ni är mer pålästa på vietnamn än vad jag är;) Nu får ni fortsätta era äventyr så ska jag ge mig ut i 0,5 grader kl 7:(

2009-10-02 @ 06:35:16
Postat av: Norge

Åk til Kina! Stanna i Asien! Fyra månader i Australien, ni kommer slita ut er med jobbande!!

2009-10-02 @ 11:49:23
Postat av: david p

hej hej. jag vill börja med att lägga fram några klagomål som jag är säker på kommer från många håll.



grå bakgrund och svart text? svårläst när jag surfar på mangopalm i sängen då de e mycket reflecer i skärmen:/



ni är ofta på rätt väg vad det gäller bokstäverna men å är fortfarande inte ett a. har dock sätt tendenser till bättring på denna fronten!



är ni tvugna att använda kraftord som: stora vågor, singa beer och inte minst ordet muslim. Mamma blir ju allt för orolig!



vad det gäller statistiken 50 sidvisningar (om det inte e unika visningar) så var det nog ganska adekvat att dra bort 20 då mamma besöker 19.



början blev slutet, nästa gång återkommer jag med lite gladare nyheter.

(ville egentligen bara lämna ett spår efter mig som visar att i have been here! )



Hat!

2009-10-02 @ 12:03:45
URL: http://blondinbella.se/
Postat av: david p

glömde säga att ni är efter, här hemma videobloggar alla stora bloggare och har så gjort i FLERA veckor!! hallå?

jaja checka min url så får ni se!

så i vilket fall så önskar jag mer videoblogggande från er sida!



hat!

Postat av: Tommy (Emmis.. ja ni vet)

Hej pojkar

Jag gör som alla andra, förordar 1 månad extra i Asien. Australien är ju nästan bara platt liksom.

Med tanke på ert ekonomiska uppförande så är ju Asien nog mer rätt, snålfisar ;-)

Vill också passa på att ge mitt allr a högsta beröm för er blogg. Bra jobbat.

2009-10-03 @ 09:31:32
Postat av: Palmen

Hej alla glada!

Vi lyssnar till er lasare och har under veckan och en gemensam middag bestamt oss for att stanna i asien till 1 december.



Netland: Kina ar ett terrorist och

diktaturland, inget vi stodjer! Vi stodjer brudar, bars och vita strander!



Tommy: Vi ar nastan rorda over ditt uttalande, tack!



David, skrapa inte ner varan blogg med en massa onodiga kommentarer! Ge dig ut i varlden istallet sa far du lara dey att inte a,a & o finns i andra lander an sverige!

2009-10-08 @ 12:59:31
URL: http://mangopalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0