Äntligen doppa efter 3 veckors soppa(torsk)

Palmen bloggar idag den 19 sept, lokal tid 17:00 från receptionen (Gratis Wireless!)

Mango är på kurs, förväntas tillbaka efter mörkrets intrång.

 

Det har varit en konstig dag, en halv dag skulle man kunna säga. För första gången på 3 veckor (Ja så länge har vi varit iväg nu) har vi 2 varit ifrån varandra längre tid än en thailändsk massage  (30-130min beroende på massagetyp).

Sen har vi fått göra en sak som vi inte heller gjort sedan Jesus gick på jorden, ställt väckarklockan! Fy vad hemskt det var.

American breakfast, sedan drar Palmen iväg mot repetitionskurs, halvdag.

Jag plaskar omkring i polen, vattenkokaren, korken och andra övningar från plask och lek avlöser varandra. Jag vill här tillägga att Mango nu har förlorat sin baddare som han hade på ryggsäcken när vi reste iväg, han får väl försöka skaffa en ny när vi kommer hem.

 

Efter kursen gick vi och käkade potatismos. Det är gott med potatismos. Mmm.

Mango har pluggat frenetiskt, likt den blå maskiningenjörsjude som han är. Hela kvällen igår, och hela dagen idag..

Själv har jag legat i vattnet 3 timmar. Jag grävde en grop i botten där jag satt. Då kom det många små fiskar till den. Sen vågade det lite så gropen försvann. Jag blev rörd.

Eftersom att jag bara är halv just nu (saknar min andra hälft) så tänkte jag skriva en liten dikt till han, och alla er bloggläsare, ni är förresten över 30 (ca 50 sidvisningar per dag) stycken varje dag som läser bloggen, jätteroligt. Verkigen.

 

Den är lite Björn Gustavsson influerad, och den börjar såhär:

 

”Du är en blick och den är ljus och den är varm.

Naturen är vacker här på ön, djungelljud och inga stön.

Om man vill äta mat, kan man göra det så klart.

Ska du göra det stora, tänk på att spola.

Koh betyder ö, som visingsö.

Ibland kan man dricka Singha beer, tills man knappt ser.

Igår ringde vi till Sweden, i thailand äter man med gaffel och skeden.”

 

Dunk för mig och alla mina vänner!

 

Igårkväll hade vi såhär trevligt, minst

 

Eld, varmt

 

Instruktioner på advacerad nivå, bl.a vattenkokaren

 

Heldagsprojekt, ser ansträngande ut

 

En bit av våran vardag

 

En annan bit

 

Över och under ytan

 

Chill på botten

 

Vi försökte med självutlösare men det var svårt

 

Utanför vårat rum ligger tät parkskog samt en av övningspolerna

 

//10dagartillvisumetgårutkillarna


Kommentarer
Postat av: elisabeth palmqvist

Ha det jättebra

2009-09-20 @ 13:05:42
URL: http://mamma palm
Postat av: Örneling

Härlig dikt, kan förstå om han blev ordentligt rörd när du läser den för honom:)

Hur gör ni när visumet går ut? Endagstripp till Kambodja/malaysia eller ska ni ändå åka vidare? Er vardag ser ju ut ungefär som vår här hemma, enda skillnaden är utsikten:)

2009-09-20 @ 14:07:44
Postat av: palmen

KUl att du följer oss danne!

Vi kommer under nästa vecka (nästnästa kom jag på)

att tåga ner i malaysia 3 veckor och sedan vidare till vietnamn innan australien i november!

Puss på dey

2009-09-20 @ 14:12:52
URL: http://mangopalm.blogg.se/
Postat av: Mango

satt enbart och tänkte på pelle under kursstarten..... NOT!!

2009-09-20 @ 16:44:20
URL: http://mangopalm.blogg.se/
Postat av: Örneling

det är skitkul att följa ert äventyr. Det enda som händer är ju att skolan löper på, så det är kul att drömma sig bort lite:) Då förväntar vi oss lite känguru-bilder i november sen:)

2009-09-20 @ 17:54:54
Postat av: Lena och Dennis

Usch ! de där stränderna ser inget vidare ut ! Tacka vet jag Baskarp sand ......

Ha det !

2009-09-20 @ 21:56:42
URL: http://www.lenabratt.se
Postat av: Palmen

Lena & Dennis: Riktigt roligt att ni foljer oss pa resan!!

Bloggandet har blivit en allt vikigare och storre del av resan for oss, kul att fa dela med sig av allt man ar med om.

Vita Strander har borjat bli vardag, sa det vore inte fel med nagra dagar pa baskarp nu som omvaxling. Problemet ar val bara att ni nastan har minus grader hemma :)

2009-09-21 @ 06:14:06
Postat av: Pia Magnusson

Vilket vackert ställe ni är på. Husen är vackra så de kan bygga annat än plåtbaraker. Kram

2009-09-21 @ 14:50:48
Postat av: LF-LE.....

Jag fick lära mig av en Engelsk dykinstruktör att han hade uppfunnit ett nytt tecken för komunikation under ytan.Vet ej om det är sant.Meddelandet är följande Sätt fingret under näsan så det symboliserar en mustage och peka på det du sett.FÖRKLARING:Tecknet symboliserar Hitler. ADOLF vilket menas på Engelska A´DOLPHIN alltså en Delfin, smart va?Lycka till. Jag pratade med Torbjörn i helgen Han hälsar så gott.

2009-09-22 @ 12:11:27
URL: http://mangopalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0