Finito!

Fidde är nu Open water certifierad vilket innebär: simma utan flytanordning (sånna man sätter på armarna)..

Dyk 1: Gjordes i Japanese garden, där vi gjorde 2:a dyket igår, först lite övningar sen bort till ett vrak! En dykbåt som gick till botten för ca 6 månader sen fick vi simma runt lite och kolla, rätt okej med fisk och sikten ca 15m samt lite ström. Var nere på cirka 16 meter i 40 min, 30 grader i vattnet.

Dyk 2: gjordes vid white rock, ett stort område med koraller och väldigt mycket fisk såg bland annat: en rocka, ål, trigger fish (stor, attakerar vid parningstider), angel fish, barracuda samt lite andra lösa fiskar… 14 m i 40 min, efter detta dyk va allt klart!

Så fort jag kom tillbaka till resorten så åker pelle iväg ut mot havet, möttes både idag och igår vid alla dykgrejerna, han hämta sitt och jag lämna mitt :D hinner dock dela ett par vackra ord sen brukar vi även slå varandra lite för att verka lite manliga antar jag.. han slår alltid först så jag bara rycks med liksom.. vet dock inte exakt anledning, är nog en grabbgrej tror jag…

Ikväll väntar en avslutningsmiddag med gänget och lite film från dagens dyk, sen får vi även 3 for 2 i baren så kan hända att man utnyttjar denna rabatt!

Pelle kör sitt ”natt”dyk (19.00 uuhhh) ikväll sen är han väl tillbaka runt 21 då som certifierad advanced open water dykare! Jaaa jag har fått höra detta några gånger.. såå han kommer säkert att dela några öl ikväll med!

Har inte snackat så mycket om vår fortsatta resa än dock, men båda är nog överens om att dra söder ut längs med öarna imorgon, sen tåga in i Malaysia innan månadsskiftet, får planera mer noggrant vid baren ikväll..  

//lonley-mango


Kommentarer
Postat av: Emmelie

vad duktiga ni är, får dyka runt i vättern sen när ni kommer hem då :)

2009-09-23 @ 12:44:21
Postat av: palmen

I vicken bar sitrter du?? sitter o äter pannaka nu.

Lite konstiht att vi ska b ehöva komunicera via våran egen blogg. Jag ska finna dey honey!

2009-09-23 @ 16:01:09
Postat av: Pia Magnusson

Grattis till Era dyk. Va rädd om dig Palm i nattdyket kram

2009-09-23 @ 16:36:59
Postat av: Tommy (emmis plastis pappis) m Catarina

Så avis man kan bli på era dyk. Låter så himla kul o bra. Som dykare alltid sagt: "Divers do it deeper"

Rock on boys

2009-09-23 @ 17:38:18
Postat av: LF-LE......

Om ni åker till er närmsta ö kho pangan så gå in på Bangkok Bank och fråga efter en kvinna som heter Taksima Sariyasoonthorn och tala om att det var jag som fick hennes privata bankomatkort (mitt fungerade inte), så vet hon vem jag är.Om ni kan få hennes mail adress så betalar jag 500 Tbh för utfört uppdrag.Grattis till dykuppdraget och lycka till.I morron åker jag till Göteborg och kollar på en lägenhet.HA DET.

2009-09-23 @ 17:49:35
Postat av: LF-LE......

Glömde en sak!Vad kostar respektive cert och hur många olika cert kan man ta?Vad kollar dom på läkarundersökningen innan man får börja dyka?Fick ni skriva på något intyg, ifall något händer?

2009-09-23 @ 18:01:18
Postat av: mamma palm

Erik!

Jag är med dig via bloggen. Ha det bra

2009-09-23 @ 19:07:35
Postat av: Mango

hehe vättern! vi ska till havet och dränka dig emmelie! :D

kan säga att pelle hittade mig tillslut, kvällen slutade runt 01.00 i poolen utanför rummet...

tack mami! han överlevde men det hade blåst, regnat och åskat rätt bra :D

jupp det va en riktigt cool upplevelse, PADI high five till dig ;)

vi åker direkt till koh samui vid 3 idag såå blir ingen annan ö.. Open water 1:a steg kostar runt 9000 bath, adv. OW som pelle gick kostar runt 8000 bath sen är det resque div några tusen bath och sist div master 300000 bath.. priser varierar dock mycket beroende på var och när.. kolla Padis hemsida.. man gör en hälsodeklaration, går igenom ett papper med frågor och sen skriver under på att vad som än händer så är det på eget ansvar..

Bye bye

2009-09-24 @ 08:05:24
URL: http://mangopalm.blogg.se/
Postat av: Mango

blidde en 0 för möe på div master, alltså 30 000 runt 6000 - 7000 sek här på koh tao

2009-09-24 @ 08:07:56
URL: http://mangopalm.blogg.se/
Postat av: Mango

blidde en 0 för möe på div master, alltså 30 000 runt 6000 - 7000 sek här på koh tao

2009-09-24 @ 08:12:31
URL: http://mangopalm.blogg.se/
Postat av: LF-LE....

Sugna på lite humor gå in på www.kungariket.com Ha det.

2009-09-24 @ 16:18:37
Postat av: Fisherman

Kul för dig att du fick se lite stor fisk på egen hand. ;-)

2009-09-25 @ 13:02:07
Postat av: mango

hahaha fisherman!!!

mannen som aldrig får fisk utan när han är ute och fiskar själv!! alltså Farbror Jonas!!

fått gammel gäddan än? hur va makrillsfisket??

2009-09-25 @ 14:21:26
URL: http://mangopalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0