Hundar, horor och Happy ending!

 

Mangopalm  Spot: Koh Samui

Lokal tid: 21:39


Igår (onsdag) genomförde palmen sitt nattdyk och fick där med sitt mkt välförtjänta avancerade dykcertifikat, efter mkt slit! (-Not)

Dyken skrevs på och blev stämplade innan dom ens var gjorda, så hade jag inte kommit upp till ytan på sista dyket hade jag ändå haft mitt cert ;)

Efter 2 dyk på eftermiddagen och en del krångel (israeler är som man kanske förstår inte dom mest omtyckta människorna på jorden, alla verkar ha samma uppfattning, och dom israeliska guiderna vill hellre ha engelskmän i sina kurser än dom egna landsmännen) t.ex att dom lyckades tappa en undervattenskamera värd 40000 bath på botten under dyket, som dessutom var en av dykresortets överhuvudens privata kamera, var det iaf dags för nattdyk! När båten gick ut var det redan stora vågor, lite för stora för första nattdyket kan jag tycka. Dessutom var vi nästan en timme försenade, vilket betydde att det var kolsvart, en timme tidigare gick solen ner. Väl ute på havet kom åskovädret, och regn, regn från sidan med blåst.. Århundradets kallaste båtresa. Allt blev genomblött, kläder, plånbok, kamera, och loggbok, nu före detta loggbok.

Dyket gick bra, vi såg fisk. Luften räckte också, nästan.

På kvällen samlades vårat resesällskap (me and mango) för lite avslutningscermoni i baren. Och som sig bör efter en dykkurs blev också kvällen blöt. Bl.a klädsimm.

Idag satte gårdagskvällens aktiviteter lite käppar i hjulet, en lite för snävt ställd väckarklocka samt en aningen seg och långsamt palmblad resulterade i att vi missade 10 båten mot Samui. Nästa gick 15.00 Men vad gör det när vi fick en trevlig långbrunch med ett svenskt par i restaurangen. Alla vi träffar tror att vi är från Göteborg, trots att varken jag el Mango heter Glenn…

Stor katamaran (Petter & Thomas släng er i väggen) till Samui och transfer till eastcost, Chaweng är platsen vi befinner oss på just nu.

Kvällen har bjudit på massage, Donken (igen) samt ett sjysst och billigt guesthouse!

Nu är det 2 veckor sedan jag duschade med varmvatten, så man är inte bortskämd med sådanna faciliteter på resande foten!

Imorgon är en annan dag, då får vi se vad som händer. Och fötter.

 

Till sist vill vi hälsa till den svenska Kebabrullen, vi älskar dig! å barnen! Ååå dig!

Som vi säger här i Thailand: ”Köpt kärlek är sann kärlek!”

 

En av Ban´s dykbåtar

 

Inte en av Ban´s dykbåtar

 

Min instruktör, Hampus

 

 

Enhärlig dykarpose!

 

 

Observera vattennivån i masken efter istigningen

 

 

Vi kastade boll nere på botten!

 

Testade Grottdykning, bara för dom med utbildning! (och dumma människor)

 

 

Mekat mkt moppe i mitt liv, men detta var första gången 15 m under ytan..

(Vi fick inte igång den)

 

Me and Hampussy

 

 

I hamnen på Koh Tao

 

 

Katamaranen till Ko Samui

 

 

Coola killarna längst bak

 

Avslutar med en trevlig liten bild på min vänstra bröstvårta!

 

 

 

Hej på er så länge!

Palmango


Kommentarer
Postat av: mamma palm

Erik, jag är med på bloggen

2009-09-24 @ 18:58:36
Postat av: Pia Magnusson

Ha nu en skön ledighet efter allt detta jobb med dykningen. Din lön från bravida har kommit. Att bada i 30 gradigt vatten och duscha i kallt vatten något nytt, här gör man tvärt om. Din syster har grisflänsa de år sjuka och det är synd om dem, hon hämtade det i Karlstad. Hv spelar nu och det går sådär, många mål 5-5 mot djurgården KRAM

2009-09-24 @ 21:11:47
Postat av: Stockholm

Hola,

Cissi fran Sthlm. Klart man kollar in er blogg.

Har ni sett nagra kor som ni kan valta pa Koh Samui annu? :P

Hoppas ni far en fortsatt bra resa. Om ni inte har natt att gora nan dag sa kolla in var resdagbok. DanielochCissela.

:) Ha det bra!

2009-09-25 @ 07:00:19
Postat av: Mango

bara mamma palm att du hänger med!

bravida?? har jag jobbat där?? aja lön som lön.. hade fått 2 löner såg jaa.. hmmm men bara ett jobb va jag vet :D.. jag följer hockeyn ;)

hehe hallu 08:or!! drar ni runt i eran tjänstebil på lidingö?? hehe nee har bara hittat en massa svennar som står och sover.. hare fint ni med! Padi-high five

2009-09-25 @ 08:56:16
URL: http://mangopalm.blogg.se/
Postat av: Anonym

har hittat många långa bröst med förresten!!

2009-09-25 @ 09:06:08
Postat av: palmen

Jag har atit pannkaka!

2009-09-25 @ 09:37:39
Postat av: LF-LE...

Jag kan meddela att här i Habo händer det saker.I onsdags efter jag gick hem ca13,30 så hade det varit en alkohol luktande dam här, och stulit en dator(hårddisk),så när jag kom tillbaka ca 17,00 så rådde det total förvirring.Denna genom tänkta kupp tros ha inbringat ca 300kr.Tilläggas bör att bredvid stog en plattskärm värd ca 1500kr.Jag såg att det stog om helikopter rånet i BKK-post,pratas det om rånet i Thailand?Och vilken tur att inte dator damen var med där,för då hade hon väl snott alla säckar mynt.

2009-09-25 @ 12:13:22
Postat av: mango

ojojoj!! det händer grejer förstår jag! måste stått med i aftonbladet ;) den stora kuppen!! njaa vi läste om någon kupp där en helikopter användes men det va la i sverige??

2009-09-25 @ 14:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0