Mannen, gillar du feta? Jag alskar feta!

Fredagen den 15 April Tjogohondraelva

 

Nuvarande position: (stad:)Singapore, (Land:)Singapore, (Pa on:)Singapore

Resta dagar: 84

Dagar kvar att resa: 41

Antal dollar man far ge for en betongbunker som luktar kiss: 50 (!)

Dagens refrang: “Det regnar pa mitt hovve, och det regnar pa min ol” – Bjorn Rosenstrom.

Hasse hissar:Livematch i Singapores hogsta liga!

Hasse dissar: Den trakiga hotellpersonalen

 


Det regnar i Singapore. Det daliga vadret forfoljer oss vart vi an vander i denna varldsdel. Under vara 3 dagar i Singapore har det regnat och askat varje eftermiddag. Men formiddagen da, tanker ni? Er lunch ar var frukost, som en kand profet sade.

 

Idag har jag lart mig nagot jattebra och viktigt som gor att jag ar annu gladare over livet jag delgivits av moder jord.

Man ska inte ta livet for givet och tro att det alltid har sett ut sa har pa jorden. Man ska inte heller tro att manniskan ar storst, bast, eller att Adam och Eva blivit skapade av ett rivjarn (som pigan i Emil sade). Forskningen har kommit sa langt sa allt det dar ar undanbevisat.

Sa har da: Om man raknar tiden pa jorden som det funnits liv, i den form vi ser pa det (vilket bara ar en braktid av tiden jorden har funnits) sa ar det ungefar 650 miljoner ar sedan. Om man ser pa denna tidsepok som ett varv pa en klocka, 12 timmar, sa har manniskan, homosapiens sapiens, bara funnits pa jorden de sista 8 sekunderna! 8 Sekunder, forstar ni hur lite vi egentligen betyder?

Vi ar bara en liten liten bit av jordens historia, sa liten sa den inte ens kommer vara vart att namna for dom/det som kommer se tillbaka pa jordens historia om nagra 100 miljoner ar.

 

Ikvall har vi varit pa fotboll, i Singapores hogsta division. Inga direkta hulliganer, bengaler eller direkt hojdarstamning. Dock helt ok burre i pausen, skrattretande rolig hejjarklack och en allmant trevlig kvallsunderhallning.

Singapore har annars bestatt av Indisk mat (jag gillar, Hasse gillar inte fullt lika mycket), Ipad-shopping, glass pa mackedonken, vetenskapscenter och tunnelbaneakning. Och regn da sa klart.

 

Imorgon flyger vi soder ut for att finna lyckan. Och solen. Destination: Jakarta

Helt klart en ny spannande utmaning.

De sista 6 veckorna pa resan planerar vi att resa pa java i indonesien (varldens mest tatbefolkade o) och sedan vidare till Bali (mest for att alla andra har varit dar och man inte sjalv vill kanna sig utanfor), dykning, sol och bad pa Gili Islands och en vecka in i maj flyger vi till Thailand for att avsluta med 2 veckors semester pa Koh Chang. Dar kommer vi att prioritera brannan.

Summa sumarium: Vi kommer i slutet av maj komma hem riktigt bruna och dessutom varit pa Bali, Ojda!

 

Antligen ar Da vinci-koden (60,5 miljoner salda ex!) utlast (pa svenska), ja jag vet att det var 6 ar sedan den var inne..

4/5 toast till den hur som helst.

 

Nuvarande pos.

 

Stoppar sen i magen pa vargen, rodluvan

 

Det regnar har i stockholm idaaaag

 

Luftbas-teamet

 

Alla ska med som Sahlin sager

 

The warriors vann tillslut, 2-1

 

den eminenta 5personersklacken

 


Varan lilla 5personers klack gar los


//Ronaldo

Kommentarer
Postat av: Tommy o Catarina

Tjena P!

Tac så mycket för ditt vykort, vi blev så glada. Min fiskelycka var väl inget vidare på isen men gick lite bättre på slutet.

Ha det gött nu o njut den sista tiden på äventyret!

2011-04-16 @ 00:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0