Solly, Bali

Sunday 8:th of May Twenty-Eleven

 

Position: (Pa vag att lamna) Kuta, Bali, Indonesia (For Semester i Thailand)

 

Pa begaran! Mina sinnen talar ut

Vad ser jag: En av de gula vaggarna varan betongbunker bestar av. Hasse menar pa att fangarna pa Hall-anstalten har betydligt battre logistandard an det har rummet. Men vi trivs anda!


Vad känner jag: 1) Enorm frustration over Kuta och tyvarr oxa Bali i allmanhet. Men jag forsoker att inte odsla onodigt mycket energi pa det da vi flyger imorgon, 2 veckors avslutande semester pa Koh Chang i Thailand vantar ju!

2) Smarta fran brannsaren pa magen som orsakats av de senaste 2 dagarnas pa-mage-liggande pa surfingbradan skavande fram och tillbaka.


Vad hör jag: Hasses “Yes!’’ nar han fangar stjarnor i spelet “Angry Birds” pa Ipaden.. Hasse tycker om arga faglar spelet. (- 190p fran Highscore, inte sant..)

Fran datorn hors Celine Dion och Volbeat blandat med Eddie Meduza. Sa jag att jag har blandad musiksmak?


Vad luktar jag: Nyduschad blandat med V6 Deodorant.

 

Hasselbackspotatis hissar: Sufringlivet for en dag

Hasselbackspotatis dissar: Internetuppkoppling utanfor Sveriges granser

 

Plastpasar, muggar, flaskor samt div andra plastforpackningar. Pinnar, tuggumipapper, matrester, sakert en och annan bajskorv. Detta ar sadant du far rakna med att simma tillsammans med.

Fantastiskt jobbiga och storande manniskor var 10m pa varenda liten microgata som pafluget fragar; “Transport?”.

Kvinnor overallt som prackar pa en massage, stoppar nastan ner reklamlapparna i fickan pa dey.

Pa stranden gar det inte 60 sekunder mellan det att den ena forsaljaren forsvunnit framfor dey tills det att nasta kommit. Och det ar inte bara vatten, frukt och glass man saljer. Pilbage, saronger, inhemska djungelvapen, huvudstod, surflektioner, massage…

Dessutom bryter alla idioterna pa Australiensiska. -Ey mate! -Boss, How u doing?

Later detta som semester? – Da ar det alltsa Kuta Beach pa Bali som ska in pa vagratt 4.

Jag orkar inte skriva mer om Kuta. Ak till raggartraffen i Pajala istallet. Eller dansbandsveckan i Malung. Eller stanna hemma for den delen.

 

Men Bali ar en stor o. Och jag har fatt uppleva en hel del fantastiska saker under de 11 dagar vi spenderat har.

 

Positiv sammanfattning Bali:

1.Bestigning av Mt Agung. En oforglomlig upplevelse. Den vackra soluppgangen och 8 timmars trecking i djup djungel i totalt morker.

2. Dykning i omradet runt Blue Lagoon. Bara 20m utanfor stranden ser man fiskar och koraller som man pa vissa stallen behover aka bat i timmar for att kunna se.

3. Snorkling pa det amerikanska vraket “Liberty”, oxa detta 5minuters simmande ut ifran stranden pa balis ostra ksut.

4. Offentlig kremering. Detta har jag inte bloggat om tidigare. Men nar jag var ute pa min lilla endagstur sa fick jag se nagot som jag bara flyktigt i guideboken bara last om att man skulle kunna fa uppleva har.

Det var inte mkt mer komplicerat an att man hade lagt den avlidne i ett fundament ute pa en aker och sedan tog hans (bedomt) f.d van en blaslampa och forkolnade vederborande tills endast aska kvarstod. Ganska manga i publiken. Eller publik, heter det verkligen sa nar man ser pa nar ens van blir till kol?

Kanske en ritual att infora i Smalands Jerusalem? Spaca till det lite vettja!

 

Imorgon lyfter vi mot Bangkok dar vi sedan fortsatter med buss mot Koh Chang, ‘elefanton’, som blir varat sista mainstop pa resan. Vi ska bo pa Resort, ata gott och framfor allt dricka gott. Eller gott… Mycket och billigt menar jag!

Semesterkassan borjar tryta ordentligt och i nulaget verkar det som att vi, eller atminstone jag, far lifta hem sista biten till arbetslosheten ifran Arlanda..

 

Men som en bekant sade: Caaaaaaaaaaaarpe diem!! (ironi)

 

Enjoy scale

 

varat 2 vanings chato

 

Vad fel det kan bli nar en bokstav trillar bort..

 

Lagom road eller?

 

Har modifierar man mopederna for surfing-andamalet

 

varat badrum. Observera att vi nu ar bortskamda med sittring!

 

//Ola Lindholm (aka Bajsola)

Kommentarer
Postat av: Julia

Njut nu den sista tiden och fokusera på det positiva! Det ska bli roligt o se dig igen! Kram!

2011-05-09 @ 08:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0