Vi skall inte till Ankeborg!

Mangopalms spott: Sista natten med gänget i S´pore!
Local time: 01:35
Stidsvärde: Träningsverk på mango, vissa akuta diareer på lillpalm samt viss sömnbrist motsvarande, på palmen
Written by: Polm

Citat idag: Alla goda ting är 3!


I gårdagens inlägg, som skrevs när jag själv sov, hade mango en liten utläggning om förra nattens äventyr. Jag vill bara tillägga vissa saker.
- Jag var inte med på den där resan. Visst, rent fysiskt kanske jag var det, men jag var alltså inte med.
- Sen vet ju inte jag hur ni kan klippa ihop det och så. Jag vet inte vilken bild ni vill visa av mig.
- Mr kuuuk, jag I´m Mr kuuuuk..


Men jag är verkligen glad över att jag ska slippa ge bort, eller ännu verre hälla ut mitt lilla taxfreeköp från Malaysia som har gått igenom div tulltjänstemän motsv, utan vi kunde dela på den under natten, och den fick göra en god gärning för människan! Och the Enviroment also!

En bild på mig och en kille från frankrike. Han kan inte engelska, kinesiska eller svenska. Jobbar som lärare i kina, har en osnygg flickvänn i kina, sa jag att han inte kan engelska?

Nu är Mongo Mango tillbaka igen så nu blir det slut på mina nattliga aktiviteter, vända på dygnet och dylikt.

Idag har vi kännt lite på julstämmningen i S´pore och gåt en promenad i stadens inre kärna. Ätit kinamat. Ätit snabbmat. 2 gånger. En vanlig dag.
Idag vann jag ingen äppelpaj på mc donalds. Jag vann en jävla vegetarisk fiskpinne i ett pitabröd!! Så nu kommer jag strejka donken hela dagen imorrn!


Ikväll blev det bio och Saw 6. Jag vill ge den 4/5 toast. Mina kompanjoner ger den nog 4/5 vegetariska fiskpinnar från mc donalds, samt en kall äppelpaj.
Saw är ingen barnfilm.


Julen är fin


Just det. Vi ska inte till ankeborg imorgon, eller Vietnamn, vi skiter i det. Detta kom vi på igår när vi stod på tunnelbanan till IKEA och filosoferade.
Vi ska till Indonesien! Indonesia! Så jag äger just nu omkring 350000 rupier, vilket låter väldigt mycket. Men jag tvivlar på att man ens får en kvinna för den summan, inte legalt iaf!
Vad vet vi då om indonesien, och vilka var kraven när vi vägde mellan det och Vietnamn?

1. Bad, dyk & varmt vatten i haven. Dettta finns.
2. Tillgång och pris på öl. Den var god resp billig!
3. Att det finns vulkaner, malaria, tsunamis samt jordbävningar. Eller ja, det var kanske inga krav.

Så imorgon förmiddag checkar vi ut från vårat hostel, åker sista tunnelbanan (som vi tryckt in närmare 500 sek i under våran vistelse här) och beger oss till hamnen här i stan, försöker hitta en båt till landet söder ut och beger oss dit utan någon som helst information! Det blir stenkul.a.





Visst är det så att vattnet snurrar åt andra hållet när man drar ur proppen om man är på andra sidan ekvatorn?
Det har vi hört, och kanske vi kan prova detta och komma med en rapport under våra 3 veckor i landet.



We wish U a merry Christmas! And a happy new middlemilkyear!

Som Våran vän Emmelie säger: Now or never, man lever bara en gång! (detta var oseriöst)
// Dom 3 vännerna utan Jerry

Kommentarer
Postat av: Örneling

ser mycket trevligt ut! Man hur i hela Anderstorp kommunicerar man med en fransman som inte fattar ett ord av vad man säger? Har ni blivit så grymma på kroppsspråk under er utlandsresa? Mycket imponerande isf. Jag har nämligen aldrig träffat en fransman som verkat smart :)

2009-11-07 @ 23:07:46
Postat av: mamma palm

Idag är det farsdag. Ni kan tänka på alla teckningar och små lappar som ni gett bort, idag är ni på väg till Indonesien.... Tänk vad tiden ändras

2009-11-08 @ 09:32:07
Postat av: Palmen

Jo han var faktiskt ratt smart, som en 7 aring ungefar.

-En smart 7aring alltsa!



Har nere i soder ar vi glada over att vi inte fatt nagra presenter skickade till oss av okand avsanadre pa farsdag!



//Palmo

2009-11-11 @ 08:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0