Sammanfattning USA (Torsdagen den 6 Maj 2009)

MPs magkänsla: Spänning, medför grön avföring

Antal dagar innan hemresa: 0

Särskillt tack till: Gästbloggarna i f.g inlägg

 

MP har avslutat sista kontinenten på Jorden runt 09-10; USA

Vi sitter i skrivande stund på Chicagos enorma flygplats och väntar otåligt på sista flyget som ska ta oss hem till Svedala, efter 8 månader utomlands. Så här vill vi passa på att sammanfatta dom sista 5 veckorna, från San Francisco till Miami Beach. Som vanlig skriver vi 2 separata inlägg utan att läsa varandras, lyssna och njut!

 

Palmen har ordet:

”Att lämna Nya Zeeland kändes tungt, och att toppa det kändes inte som en möjlighet. Vi landade i ett kallt (7grader) och regnigt San Fran, våra svenska vänner som planerat att möta upp hade svikit oss. Det blåste kallt och vi möttes av oändligt mkt skumma människor, väldigt stort mörkertal> Haha.

Våran plan att bila genom landet stoppades av att bilhyran var otäckt dyr och att ”campervans” inte finns tillgängligt i landet.

Men sedan hände det något. Allt bara vände. Vi började helt plötsligt vinna pengar i Vegas, få suktande blickar från kvinnor och vi äntrade ett av världens underverk, Grand Canyon. Nu började det kittla i pungen på riktigt.

Vi flög över till Miami och påbörjade det alla pratar om: Roadtrip. Även här gick det vår väg. Vi hyrde en billig bil, bodde på hotell/motell varje natt och solen sken konstant i Florida.

Våra 2 dagar på Kennedy Space Center (inkl raketuppskjutning) blev för mig inte bara en usa-höjdpunkt, utan en höjdpunkt på hela resan! Vi spenderade en semestervecka i Orlando med bl.a besök på Universal studios och Disneyworld, 2 helt otroliga nöjesparker och attraktioner i världsklass.

Sen kom telefonsamtalet, så som grädde på mos gjorde USA-delen till höjdpunkten på hela resan..

P: Vad vill du kvinna?

E: Gissa vad jag gör?

P: Jobbar som vanligt antar jag?

E: Jag är i New York. Vi flyger till Miami imorgon..

Efter ett litet hjärtslagsuppehåll och några realistiska tankar misstänkte jag: Helvete, du skämtar?

Men nu var det inte så, och någon dag senare plockade vi upp Emilia och Sandra i Miami. Denna gång fanns ingen syrra med ;)

Sista veckan reste vi alla 4 i våran lilla bil. Det var trångt, luktade ogott som vanligt blandat med nyduschad kvinna och sången i baksätet var stundtals bedövande.

Everglades nationalpark, alligatorfarm, svävarbåt, Key West och några dagar/nätter på världens kanske kändaste strand, Miami Beach hann vi med.

Resan fick ett helt oanat och värdigt slut. Top Notch!

 

USA får: minst 4/5 Toast

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Mangolien!

 

U, S and A.. Filmernas land. Möjligheternas land. Hit åker man för att finna lyckan. Åkte MP hit för att finna den? Hur ser den ut? Kan man rida på den?

Mango vet inte. Men lyckliga är jag för det! Resan i landet började illa, trots tillgånget till snus gav mitt tålamod upp tidigt, jakten på hyrbil sänkte mig och landet. Jag tyckte landet var ett övcerskattat tattarland. Här bor folk som inte vet bättre. Okunniga amerikaner. Detta land kan dom ha för sig själva och ge oss gärna en film någon gång ibland som visar erat ”underbara” land och sammanhållningen ni har i det.

 

Vi lämnade västkusten och la hyrbilen på hyllan för ett tag. Vi kom till Vegas! Spelmaskinens hemstad, nu snackar vi klass! Staden som vaknar på eftermiddagen och lägger sig på morgonen. Ny energi till MP, skumpan flödade och pengar rullade.. mest ur handen.. Vi bestämde oss också för en daggsutflykt till grand canyon. Riktigt mäktigt!

 

Florida, här har man semester! Vädret, stränderna och aktiviteterna är i världsklass! Dom sista 3 veckorna i florida har varit helt perfekta. Sen att få finbesök från europa gör inte saken sämre :D

Helhetsbetyget för usa får, nästan europaklass, fast lite sämre! Tror jag.. aldrig vart i europa.. eller jaa.. åland.. färjan..

 

Tänkte runda av, resan går mot sitt slut, bloggverksamheten kommer dö ut. Det absolut största Mango har upptäckt under sina 8 månader runt jorden är SVERIGE! Jag uppskattar MITT land enormt mycket mer och är verkligen en STOLT svenk! Här vill jag leva, här vill jag dö!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nästa blogginlägg kommer efter våran hemkomsthelg, simma i frid så länge!

 

Puss på er // MANGO

 

 


Kommentarer
Postat av: Linus

Vemodigt att inte behöva titta in på bloggen då och då men riktigt nice att ni kommer hem nu :D har varit en mycket trevlig läsning och jag ser fram emot kvällarna framöver då vi ska ta upp allt detta som har hänt utanför bloggens värld ;)

2010-05-06 @ 17:25:02
Postat av: Palmen

Men det är ett inlägg kvar!! Kommer i början av nästa vecka, då ska vi ge reflektioner från helgens aktiviteter och berätta hur vi ser på resan ur ett svenne perspektiv!



Så missa inte detta!

2010-05-06 @ 19:12:09
Postat av: Tommy EPP

Hej hej, sista kommentaren och vill bara tacka er för er blogg.. Det har vart ett nöje att läsa och se hur ni haft det runtom i världen. Bra jobbat och välkomna hem till La Suedé

2010-05-06 @ 22:42:24
Postat av: Julia

Man sitter inte o sprakar med benen utför ett stup, F! Vi ses ikväll, jag är mycket glad över att ni är hemma :)

2010-05-08 @ 18:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0