Afonbladet & Thomas Ledin

Sondagen den 6 Februari 2011


Nuvarande position: Bangtao, Phuket, Thailand

Andel brudar som lamnat oss:50%

Antal Kvadratmeter vi 3 lever pa i varan Bungalow (aka Hydda): 7

Hasse hissar: Strandlivet

Hasse dissar: Feta danska kvinnor som tar pa sig sjalva pa stranden




Jag och Hasse anlander under veckan till Phuket.

Phuket; Taxichaufforernas Mecka, inkastarnas Goutanamo och svenskarnas andra Sverige. Har erbjuds det bl.a kottbullar och menyer pa svenska, massage pa bl.a Secret massage och Heavenly massage. Massage med olja, kryddor och till och med mjolk. Varm-sten-terapi samt dagsfarsk kvallslektyr i form av aftonbladet. Pa stranden spelas Thomas Ledin och Pepps Persson fran restaurangerna. Pa beachen hors Nastan bara svenskar. Svenskar med ett BMI mellan 30-40.

Langst upp pa stranden i raden av betalda solstolar sitter 4 svenskar. En liten thailandare kommer och sopar bort sand ifran deras strandstolar och under deras fotter. Samtidigt beklagar dom sig over att maten dom just bestallt fran sin liggande position drojer sa forbannat lange, att alla andra ar bleka, otranade och feta och att det ar sa javla varmt hela tiden.
-Det ar vi.
Flera ganger horde jag mig sjalv och blev morkradd. Nar fan ska vi bli nojda? Hemma ar det snokaos pa vinterna och ryssvarme pa sommaren. Och nar man val kommer till `paradiset' i Thailand och det springer omkring glada killar och sopar dina fotter, delar ut gratis annanas, tar bestallningar direkt i solstolen och t.o.m serverar maten direkt pa magen sa man slipper resa sig upp, sa ligger man lik fobannat och klagar.
Typiskt svenskt enl mig.

Att var duo blivit kvartett har medfort manga roliga skratt. Jag och Herman ar valdigt olika som personer, och det samma galler for Petra och Julia. Julia sammanfattade detta sa har en morgon pa vag till frukosten:
`Det ar alltid samma sak nar jag och Petra reser med 2 andra, Petra umgas med den ordentlige (las Herman) och jag tar bottenskrapet (las palmen).'
Igar akte Petra hem, Julia blir kvar med oss i 2 veckor till (vilket kanns jatteroligt!). Fragan ar da om Hasse under dom kommande 2 veckorna oxa kommer omvandlas till bottenskrap med dalig karraktar eller ej. Vi far se.

Planen ar nu att se en tredje del av Phuket (som ar en stor o, ca 4x2mil) och sedan resa vidare i mitten av veckan for att omkring den 20Feb lamna av Julia i Bangkok och bege oss mot gransen till Laos och Cambodja.
Heja Heja!


Frukosten Serverad, utmarkt morgonvy



Dansk-javel.


Ojda!



Giraf-Julie



Varat krypin, otroligt mysigt pa 7 kvadratmeter, jag hissar!



Efter solnedgangen vantar lopning, full fart!



En halvglad Julie. Uttrycket har aldig forr haft en battre innebord:
''Efter regn kommer solsken''

//Palmen i Hyddan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0