Att bada i sitt eget urin

Onsdagen den 16 Februari 2011

 

Nuvarande position:  Koh Tao (Fortfarande ja, Jag hissar!), Thailand

Avresta dagar: 25/126

Hasse hissar: Sig sjalv (pga att han borjat dyka & for att han kopt presenter till Palmen pa hans fodelsedag)

Hasse dissar: Svarigheten med att kissa i vatdrakten

 

 

Vi hade precis paborjat dagens sista dyk och hade ett lite samre dyk med dalig sikt i bagagen. Nar vi kommer ner pa botten ser man att sikten fortfarande ar dalig, dessutom hamnar vi mitt i ett termodynamik-omrade och vattentemperaturen sjunker snabbt 3-4 grader vilket kanns med gashud omedelbart. Dessutom blev jag akut pissnodig.

Summa summarum; Inte for att man vill klaga, men just da kanndes det ganska segt och avslaget att vara ett pe.

Da kom vandningen. Jag kissade. i vatdrakten..

Pa bara sekunder forandrades allting. Det blev det varmt, trycket i blasan forsvann och sikten blev plotsligt battre. Jag log t.o.m lite for mig sjalv. Nu simmade jag viktlos runt med kiss innanfor kladerna och genom mina nyinkopta cyklop skadades fiskar och koraller i alla naturens alla underbara farger och former.

Livet leker vidare i min lilla varld.

 

Hansson har bubblat omkring i poolen och tagit sina forsta andetag under vattnet idag.

Hasse har manga saker att fa kredit for. Inte nog med att han gatt med pa att bli ivagskickad pa 3 dagars dykutbildning (primart med undervisning pa engelska) pa min begaran, han uppvaktade mig dessutom pa min fodelsedag igar med presenter i form av thailandsk rubrikskub (lostes idag!) och familjepack med saltade caschewnotter. Julia fixade sa att baren spelade happy bithday och vi drack med aptit long island ice tea pa restaurangen igarkvall. Jag ar nojd med ytterliggare en fodelsedag med dykning utomlands i varmen (den 3e i ordningen).

 

Det absolut basta med den har veckan vi spenderar pa koh tao ar den tysta tiden som ges for eftertanke. Da tiden nastan tycks sta stilla. Tiden dar inte sprak eller tal-ursprung spelar nagon roll.

Dom knappt 2 timmar som jag spenderar viktlos under vattnet varje dag den har veckan kanns otroligt vardefulla.

Jag dyker inte for att bocka av nagon form av antal-fiskar eller dyk jag sett/gjort. Det handlar om nagot mycket storre, lite som att svava omkring i den andra av de 2 varldrar som finns pa jorden varav de allra flesta manniskor spenderar all sin levande tid i den forsta och inte verkar bry sig om vad som doljer sig i den andra. Varelserna, klimatet, ljuden och spraket man pratar i undervattensvarlden skiljer sig till 100% fran den varlden vi ar vana vid att leva i. Det ar synd att inte alla manniskor far uppleva bada varldarna, man gar miste om mycket.

Hur det kanns att kissa pa sig tillexempel.

 

Imorgon ska Hasse ner 12m under havsytan. Jag haller verkligen tummarna for att Gud visar honom den andra varlden fran det vackra perspektivet och inte fran dagens suddiga 5meters-sikts-jag-maste-kissa-pa-mig-for-att-njuta-perspektiv.

 

Varat primitiva bo med exelent utsikt

 

Hasse H

 

Wricked

 

Ej parokt Julia

 

Jakob fick aran att leda mig under 2 dyk pa tisdagen

 

Varat husdjur som spanade pa julia i duschen

 

Kalas kanske

 

Caaaaaarpe Diem inspelat ratt in pa nagelbandet, 4/5 Toast och inga barnaskrik till er alla!


Kommentarer
Postat av: Pia Magnusson

Vilken härlig födesedag P. Så bor Ni i en fågelholk igen finns det lika mycket djur utanför som i huset? ha det skönt i det blå med en nyans av gul färg om jag fattat rätt. kram Pia

2011-02-17 @ 19:12:50
Postat av: david

grattis på dig din gamle räv!tycker nog att bloggen har blett lite bättre iår, kan bero på avsaknaden av Mongot!.(kul att geckon på bilden var svanslös med!)

hat!

2011-02-18 @ 23:05:38
Postat av: palmen

Pia: Det fanns inte riktigt sa mkt olika arter som bodde i hyddan den har gangen. Men val en stor odla. Annars ar det mest myggen som bor overallt kanns det som.



david: Visst har den. kvaliten har pa nagot ssatt skjutit i hojden. Lite som att det satt fast en bajskorv forra aret och liksom hindrade kvaliten pa bloggen.

Svansen maste han kopplat loss for studen.

2011-02-22 @ 10:10:24
URL: http://mangopalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0