Julias Gästblogg

Nuvarande position: Sihanoukville, Kambodja

Gastblogg nummer: 1

Skribentens alder: 23 (haha!)

Ny Banner dagen till ara oxa, Ojda! (ville bara saga det)

 

Antligen ar det dags for den forsta gastbloggen pa mangopalm 2011! Soooom ni har langatat..ehhh...ne..

Men nu har iaf Julia fatt tummen ur den beromda roven och pillat ihop sina tankar om tiden tillsammans med mig och Hasse. (Det ar Anders, som skall framfora en Lynx X 12000 Pro Competition Revolver, fran 1984.(Skamt)) Lyssna, och njut.



(Vi valjer att publicera den har bilden bara for Julia alskar oss mer da)


Då Pe bett på sina bara knän (eeee....) att jag ska skriva ett gästinlägg, tänkte jag, efter en vecka tillbaka på hemmaplan, att så får det bli! Tjopp!
Efter 3 månaders resa med min trogne resekompis Petra i lite olika hörn i världen, var det dags för oss att bege oss till Thailand. Efter 2 veckor i Thailand skulle Petra åka hem till Sverige igen, men då jag inte riktigt hade fått nog av resandet hade jag förlängt denna vistelse med 2 veckor. Som tur var skulle Pe och Herman komma till landet under just dessa veckor! Jag slapp vara ensam!
Så under andra veckan i Thailand (efter MÅNGA om och men, tack vare lite "strul" med telefonnummer, aka Julia ger Pe fel nummer), närmare bestämt i Kamala Beach, Phuket, strålade de 2 duorna samman. Vi hade 3 jätteroliga dagar i Kamala med diverse aktiviteter; strandliggande med gratis vatten och ananas, bästa restaurangbesöket i Phuket och changtävling (vilken Pe överlägset vann). Petra försökte även vinna allas hjärtan en sista gång genom att köpa ett beach-pong set (dock låg denna i min väska av okänd anledning när jag kom till Sverige, Pe tyckte Petra skulle ha tillbaka den. Man undrar spontant vad Petra ska ha den till i Sverige mitt i vintern??).
Hur som helst. Den 5e Februari lämnade Petra mig ensam med pöjkera.
Man tänker att det borde vara jag som skulle komma att ta hand om de hjälplösa männen. Men icke! Jag såg mitt tillfälle att slappna av lite, låta männen kolla upp var vi skulle näst och dylikt. Jag lutade mig helt enkelt tillbaka och slappnade av, solade och försökte bli så brun som möjligt de sista veckorna. MEN! Vad händer plötsligt i Koh Samui? -Jo, de hurtiga männen tvingar mig att bestiga berg för att se sten på annan sten (????) och vattenfall (okejdå, de va väl schysst..), väcker mig på morgonen genom att lägga sig genomblöt på mig och undrar varför jag är så sur med mera. Och på morgonen är det inte okej att ha på sig solglasögonen. Jaja. Okej då.
Hur det än var kom vi min sista vecka i Thailand och till Koh Tao. Här ville Pe dyka varje dag och Herman tog dykcert. Varje morgon pojkarna skulle upp och dyka (06:45) sträckte jag bara på mig i sängen och sov vidare. Därefter tog jag en låång frukost, packade beach-prylarna och la mig på stranden. Okej, inte världens finaste strand, men vem bryr sig när solen steker för glatta livet! Jag njöt. När vi sedan kom till Bangkok och jag skulle shoppa det sista följde pojkarna med mig, trots att (i alla fall Pe) beskriver denna aktivitet som "Helvetet på jorden". Det tyckte jag var fint.
Summa Summarum: man kan säga att mina veckor med Pe och Herman var hemskt roliga. Trots helvetesbestigningen av berget tittar jag ändå tillbaka på det och ler, för hade jag inte följt med upp hade jag t.ex. aldrig sett den äldre mannen som bodde i en liten stuga längst upp och sålde läsk till de utmattade turisterna, och som bytte kanal med en pinne. Och hade inte Pe lagt sig dyngblöt på mig den där morgonen kanske jag aldrig hade vaknat!
Tack för 3 jätteroliga veckor killar, gött att vi kunde resa ihop! Ha en fortsatt grym resa, vi ses snart!
Kramsikramsisar from Sweden!
Julia





Den har bilden har inte riktigt fatt sin sanna forklaring an. Bilden ar hamtad fran Kvarteret skatan da Johan glans vill fa hjalp av en datatekniker som vagrar hjalpa honom om inte Glans staller sig med nerdragna byxor och sjunger "I will always love u" for datakillen.
Julia har har tappat ner sin handuk fran kojan och den har lagt sig pa berget under, vilket ar for svaratkommligt for en kvinna. Hon ber mig hamta den for att hanga den pa tork, och jag gor det. med kravet att hon imiterar Pippi Langstrump samtidigt som hon sjunger "I will always love you".


Kommentarer
Postat av: Julia

Tack så hemskt mycket för ni publicerar den otroligt smickrande bilden Igen. Och Ja, jag älskar er mer nu.. Hmm.. Jag känner också att det är bra att förklaringen för pippibilden kom fram. Skönt. Sjukt bra inlägg! Grym läsning. Tack för de! ;) Kram till er!

2011-03-08 @ 10:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0