Lena Hamilton borde levt under Pol Pots regim

Onsdagen den 23 Februari 2011

 

 

Nuvarande position:  Aranyaprathet, Thailand, 6km fran gransen till Kambodja

Druckna Chang: Uppskattningsvis for mangapa for kort tid

Meter upp i luften vi hangde pa skybar: 320

Sjukt trott pa: Svts rattigetsansvarig

Hasse hissar: Skybar

Hasse dissar: Tagresor i 3e klass = apklass

 

For forsta gangen pa resan sitter jag uppkopplad & avslappnad, samtidigt har jag ett overfyllt glas av “Nyfikenhet och jag vill veta en massa saker just nu”. Svt play och mitt favoritprogram sedan 7ars alder, Vetenskapens varld kandes pa sin plats. Men vad hander. Eva Hamilton och hennes statligt agda firma (som ni hushallsagare betalar lonen at) blockerar mitt sinne for motagning av nyttig och larorik information bara for att jag rakar konsumera mitt svenska bmp utanfor landets granser (Skaffa inframvarme i landet sa vi kan vara hemma och trivas aret runt istallet da).

Nej da galler inte rattigheterna for vetenskapens varld i ostra Thailand, men skatt! De ska dom ha! Miljoner arbetslosa, men dom har, dom far halla pa! Vart ar vi pa vag?

– Till Cambodja mina damer och herrar!

Imorgon gor vi ett forsok att komma undan thailandsk bestraffning p.g.a att inte langre inneha ett gilltigt visum i landet och ska kosa gransen till Kambodja. Jag har under dagen lagt storsta delen pa att reka Kambodiansk fakta genom olika media.

 

Basic info Cambodja:

Sprak: Khmer

Befolkning: Khmer

Konstigt cambodjanskt ord: Khmer

Valuta: US dollar verkar funka bra

Landskandis: Pol Pot a.k.a ‘Potte’ har pa mangopalm

Antal som dor/skadas av oexploderade minor per ar: ca 500

Saker att inte trampa pa i Kambodja: Minor, giftiga ormar

Hanger gor man pa: Angkor Wat (varldens storsta religiosa struktur)

Dar man dricker: Angkor ol (eller ingen ol alls eftersom det ar ett tempel, men jag tyckte bara det passade bra)

Antal invanare: 14 miljoner

Antal procent av invanarna Potte dodade: 10-30%

 

Sa fort (om) vi kommer over gransen och har kannt pa stamningen samt forskrat oss om att Potte inte finns kvar kommer farsk blogg direkt ifran landet som inte holl i OS 1992, inte heller var forst pa manen, men som jag ar saker pa har mycket intressant och omtumlande att visa.

 

Kampa pa i minusgraderna! Och grattis pappa pa din 55ars dag!

 

Powernap da taget ar 3h sent...

 

bangkok fr 320m roterande bar/terass

 

Vackert, sista kvallen med Julia, trakigt

 

varsta partybilden pa Hasse!

 

-En Muslimsk curry med Griskott kanske?

 

Grym pool ikvall, vankas mogonbad.. NOT!

 

// Mr Kuk


Kommentarer
Postat av: Julie

sakna! Tack för en grym sista kväll, kunde inte blitt bättre! Rock on! /J

2011-02-23 @ 17:03:03
Postat av: palmen

Tack sjalv! Nice som fisiken!

2011-02-24 @ 04:16:48
URL: http://mangopalm.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0