Lycka!

Mangopalms spot: vem bryr sig?? vi är nu tillsammans!!


Mina kära vänner! Efter 13 dagar i horisontalläge reste jag mig sakta upp, drog ur alla nålar (mina armar liknar en nåldyna), bytte min smurfkostym och sa hej till alla gamla lik bredvid mig! jag är nu en fri människa!!


igår visste vi med 99 % säkerhet att jag skulle få komma ut, vi bestämde därför att jag skulle ringa och väcka pelle runt 10 då han vänt på dygnet dom senaste dagarna.. ringer som bestämt runt 10.03... jodå, han svarar... dock oroväckande glad och pigg med tanke på den "tidiga" timmen.. Pelle har valt att vara vaken hela natten och dela på den "billiga" alkoholen med sina internationella vänner.. Detta har även påverkat vårat boende då husvärden inte uppskattade deras nattaktiviteter, så om 2 timmar skrivs jag ut, pelle är ur funktion och hans bror ligger och sover... Vi bestämmer att dom kommer till sjukhuset runt 12 så löser vi allt det andra senare.. 12.30 dyker en vilsen palm upp.. glad samt påverkad av lyckans rus skulle jag tro.. daggs att checka ut! Något komplicerat om man är utlänning då man åker ner till business office och visar upp en lapp man fick där man legat, sen åker man upp igen, nu står det runt 10 sjuksystrar och tar en farväl och önskar en trevlig resa, man blir rörd ;)

Swedish boys! kaahhhpp ummm kaaahhh

swedish köö..

 

Jag hade ett enda mål när jag kom ut från sjukhuset och som jag planerat sedan länge!! IKEA!! Palmarna orkade med, samt en tysk som dom gjort sig bekanta med på det andra guest houset.. efter lite tunnelbana och buss va vi äntligen framme vid denna underbara butik och framförallt restaurang! 15 Swedish meatball, potatis, sås och lingonsylt! Allt är precis som hemma, mango & palm är båda lyriska över att känna sig som hemma! Till och med lite bättre än hemma då dom säljer svenska nubbar och stark glögg! Köpte på mig Ahlgrens bilar, salta sillar och daim..

Dagen blir inte så lång eftersom alla behöver sömn efter en hård dag.. Nu kan vi dock börja koncentrera oss på vårat äventyr igen och vart resan skall ta vägen.. har börjat tveka på vietnamn och funderar kring indonesien.. ett möte krävs när alla sovit ut och vaknat till liv..

 

Väldigt glad att vara ute igen! Nu är de daggs att ta igen 2 veckor!

 

//Mango


Kommentarer
Postat av: mamma palm

Lycka till på er fortsatta resa.

David, är det inte varmt med jeans

2009-11-06 @ 13:20:11
Postat av: david

jo mamma det är jag ganska säker på, dock svårt att veta då jag inte känner nån som e dum nog att använda de :)

2009-11-06 @ 14:25:34
Postat av: mangomamma

Lycka till nu och ha kul tur att du kom ut till Palmarna de började förfalla hihi

2009-11-06 @ 14:41:09
Postat av: Örneling

Kul att se hela ligan fulltalig igen:) Börjar hemlängtan komma krypande? Tänkte mest på Mangos sedan länge planerade besök på IKEA=)

2009-11-06 @ 18:50:10
Postat av: mango

ja nu har vi klarat av gratis boendet så nu blire den hårda vägen framöver :D



ligger man sjuk inne i ett sjukhus så går väldigt många tankar hem kan jag säga.. sen åt jag rätt dåligt ibörjan och kyckling och ris blir ingen lycklig av men köttbullar och potatis, där snackar vi lycka ;)

2009-11-07 @ 04:14:39
URL: http://mangopalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0