Jag heter Edvin Eriksson och jag tycker om kinesmat!

Thursday 21 42 011

 

 

Nuvarande position: Yogjakarta, Java, Indonesien

Resta dagar: 91

Dagar kvar att resa: 34

Antal invanare per km2 pa Java: 940

Antal invanare per km2 i Sverige: 21

Dagens statusuppdatering: “Nu sitter jag antligen i soffan och ska gora ingenting” (Beklagar att din mamma slarvade med P-pillerna 9 manader innan din fodelse)

Idag pa repeat: Harplinge, Gyllene Tider

Hasselbackspotatis hissar: Honungsrostade jordnotter

Hasselbackspotatis dissar: Backpackers som klar sig inhamskt i fula farglada, luftiga plagg for att dom vill se extra backpackriga ut

 

Nuvarnde Pos.

 

5 veckor kvar. Till hemresa. Tills allt ar som vanligt igen. Jag gillar inte vanligt.

Man ska ga till ett enformigt jobb, snallt gora det man blir tillsagd och i basta fall unna sig en ol pa en dyr krog en kvall i veckan, kalla det afterwork for att kringga vardagssupar-stampeln da man samtidigt delar det pa facebook.

For alldeles for manga handlar 5/7 dagar i veckan om att langta till helgen. Formelda detta pa facebook. Begreppet sondagsangest. Rakna dagar till semestern. Publicera resultatet pa facebook. Jobba, ett ont maste. Dela aven detta pa facebook. Och hur mycket man an jobbar blir det aldrig nagra pengar over. Visst ar det for javligt. Darfor delar vi det med 300 “Molgans” (lotsaskompisar) pa facebook!

Det finns bara en sak att gora - At flugsvamp! Massor. Pa en och samma gang.

 

MEN. Samtidigt ar det 5 veckor kvar. Till Sverige, varldens isarklass basta land. Svensk sommar. Festival med husvagn. Blonda, bruna och rodhariga kvinnor. Dansbandsveckan i Malung. Varldens basta sjo, vattern. Tjuvfiske. Grillad flintastek. Sigges loge. Lopning pa elljussparet i Fagerhult. Langa ljusa varma sena sommarkvallar. Smuggelsprit och hembrant pa dunk. Landet. Badtunnekvallar. Koskit. Finlandsbaten. Myggor utan malaria. Olandsbron. Lattkladda kvinnor. Kexchoklad. Snus. Min saknade motorcykel. Skatteaterbaring. Kebabtallrik <3.

Men forst och framst det sociala natverket. Varldens basta vanner. Tuttalt.

Kan csn dessutom sta for cachen de kommande 3 ar, sa att vi slipper ju mkt av ovan namnda problem.

 

Den har veckan har jag for ovrigt temavecka i sjalvstudier. Det gar ut pa att ova ordforstaelse, wikipedia alla saker jag gar omkring och funderar over, samt att ifragasatta frageformuleringarna i gamla hogskoleprov. (Ja, jag har lite for mkt fritid.)

Sen har jag skapat ett Mentos-beroende den senaste tiden. Kakar sjukligt mkt mentos.

Det ar inte bra for blodkarlen. Eller potensen. Men det spelar ju ingen roll.

 

Idag har vi kollat pa sten igen, aka “Borobundur”. Tydligen Indonesiens storsta enskillda sevardighet.
Sammanfattningsvis kan jag meddela att antalet vasterlanningar pa platsen kunde raknas pa 2 hander. Storsta enskillda sevardigheten i landet, ni forstar turismens utbredning pa Java, den ar inte enorm liksom..

Jag skriver inte mer om det, det ar anda ingen som vill lasa om sten. Ni far kolla bilderna istallet.

 

 

Nationalmuseumet i Jakarta.

 

Stenhog, aka Borobundur, Yogjakarta

 

Halli Halla Magnus

 

Budda

 

Hade asiaterna verkligen sa stora tuttar for 1200 ar sedan?

 

Haase P och nagra av de dussintals arbetare som putsar sten hela dagarna

 

Och sa en bild till. Tackar.

 

Samsta rummet vi haft tror jag. Inte pga att vi hade ont om plats att dela, utan for alla j*vla mygg. En natt vaknade jag och Hasse samtidigt vid 3tiden och gav oss ut pa myggjakt, hade ihjal ett dussin och krop sedan ner igen med t-shirt pa.

 

Svensk sommar, Dansbandsveckan och bastuflotte..

 

Och fiske i nagon ode sjo i solnedgangen sent pa kvallen.

 

Sist men inte minst, tva brudar, en kopp kaffe och en festivalstamning

 

 

// Kvartershorans sexslav


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0