“Jagarprovet 06-07 – Ingen bra dag pa jobbet”

Tisdagen den 12 April 2011

 

Nuvarande position: Pa taget mellan KL och Singapore

Resta dagar: 81

Dagar kvar att resa: 44

Antal besok mitt samvete numera bar pa fran Petronas towers: 2

Antal % av Malayerna som ar overviktiga: 40

Malaysia grand prix 2011 winner: Sebastian Vettel (GER)

Hasse hissar: Synen av fanatisk F1 familj

Hasse dissar: Sta upp pa buss i tva timmar

 


 

Skylten pa tunnelbanetaget, framtagen av Malaysias halsoinstitut, motsvarande, sager mycket om landet i jamforelse med dar vi tidigare rest.

Varan eminenta guide vid Cu Chi tunnlarna i Vietnam berattade att poliserna var feta for dom tjanade for mycket. Kan vara sa.

Malaysias valbefinnande jamfort med de foregaende landerna (Vietnam, Cambodja, Laos) sammanfattades enligt mig ganska bra av skylten pa tunnelbanan som med bild och text presenterade: 2/5 Malayer ar overviktiga.

 

Sondagens Grand Prix Final pa Sepang circuit borjade prick 16.00

Efter ett misslyckat forsok att aterigen smita in pa laktarplats befann vi oss pa vara kulle, tillsammans med 10.000 tals andra fans, unga, gamla, invalida, gonorresmittade och andra helt vanliga Svenssons.

Kanslan i kroppen nar forarna kor ut forsta varvet for att sedan stalla upp pa startlinjen var rysande. Spanningen (och regnet) lag verkligen i luften och 2.5 dagars finjusterande, kvalifiserande, och nerver skulle nu avgoras pa 56 varv. Ljudet av de 24 bilarna som kommer pa rad, tillsammans med helikoptrar som snurrar i luften over banan och oronpropparnas oformaga att halla ute ljudet bidrar till den ofrankomliga stapalsen pa armarna.

Sen gar starten.

Sen ar det inte sarskillt spannande langre..

Dom kor och kor, men kommer aldrig till dorren.. som den dove sa till den blinde!

Bara nagra fa varv fore malgang kraschar antligen en bil, precis nedanfor oss dessutom! Ryssen Petrov lyfter fran marken och under ett par sekunder upplever han troligtvis samma viklosa tillstand som allas varan Fuglesang konstant upplevde 14 dagar 2009.

F1:en ar over for den har gangen. Det harr varit en speciell upplevelse som inte liknat nagot evenemang jag tidigare varit pa (och da har jag varit pa Celin Dion live!).

 

Igarkvall traffade jag en broder, hemmifran Svedala pa varat hotell. En sann renrasig homosapiens sapiens med fysisk psykisk halsa Adam 01, kort och gott; En Livhusar(a.k.a en hart sinnad manlig individ som tjanstgort vid regementet i Karlsborg).

Detta medforde att vi satt och pratade minnen och lumparhistorier med varandra anda fram pa smatimmarna. Trevligt, och otippat!

Det var har nagonstans rubriken till detta inlagget mytades.

Norrlandsbefalet pa K3 aret efter det att jag muckade hade kommit med kangor uppskurna i halen vid en ovning. Hans enkla forklaring till detta var: “Jagarprovet 06-07 - ingen bra dag pa jobbet”.

Jag ar villig att halla med Lojtnanten Ignell, som tack vare att han skar upp kangorna kunde slutfora provet med blasorna pa fotterna.

 

Till slut maste jag fa ur mig nagra viktiga saker jag gar omkring och tanker pa.

1. Tjejer med tighta mjukisbyxor, jag maste bara hylla detta hogst sexuella fenomen.

2. Vi har sett en kvinna som med bara nagon enstaka centimeters skillnad nadde samma atmosfartryck som mig. Neger var hon ocksa!

3. Ett av mina gymnasieslutbetyg har blivit fel hos verket-for-hogskole-bla-bla-bla. Syokonsulenten jag konfronterat i arendet har tydligen aldrig under sin karriar varit med om detta. Dessutom gor felet att jag inte ar behorig till den enda utbildningen jag tankt soka, kanske i hela mitt liv. Bra.

 

(Nu ar vi i Singapore, granskontrollen gick smartfritt den har gangen, ingen vodka i vaskan!)

 

4. Slutligen vill jag hissa foljande personer som den senaste tiden gjort mitt liv mer innehallsrikt:

Melissa Horn

Adam Sandler

Dan Brown

Tjejen pa russinpaketet

 

Varldens hogsta tvillingtorn numera, Petronas Towers

 

Utblick. Pa smaflick

 

Gangpose

 

Finaldagen, tyvarr lyckades inte varat forsok att ta oss in pa lakataren den har gangen

 

Folkmassa. Haha, Filipe "folk"Massa.

 

Halli halla

 

Fossta vaavet, som man sager i norrahammar

 

Bortboxering av bil under racet, vi gillar!

 

Antligen kraschar Ryssen, lite action pa slutet

 

Fixarlasse saljer sina fruar

 

Sjukt otacksam blick

 

Google-flippflopp; Det nya modet som inte kommit till sverige an.

 

//Jackie Arklov


Kommentarer
Postat av: mamma palm...

Erik! Tack för blommorna jag har fått av dig på min födelsedag

2011-04-13 @ 18:24:28
Postat av: Lena o Dennis

Det verkar som du har det bra på din resa ! Tack för det fina kortet. Sköt om dig !

2011-04-13 @ 21:38:02
URL: http://www.lenabratt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0