Sooolen?

Lordagen den 2 April 2011

Last spotted in: Mui Ne, Vietnam

Antal soltimmar hittills i Vietnam: 1 (over molnen nar vi satt i flygplanet)
Dagens scam: Kvinnan som ville ha betalt for att ha vaktat vara sandaler under tiden vi var ivag pa nagot aventyr

Antal dopp i havet hittills i Vietnam: 1 (bara for att vi inte kan med att komma hem utan att ha badat i Vietnam, som har en kuststracka langre an hela Sverige)

Hasse hissar: Nar man behover nya klader, da gar man och kor custom-fit!

Hasse dissar: Det tillfalligt uteblivna strandlivet


"Du ska doooo, strutsajavel!"


 

Kostymerna blev klara. Till slut.

Forsta gangen (det skulle bli ytterliggare 3 ganger) vi kom till skraddaren och skulle prova kostymerna var det med spanning och forvantan. Skulle det passa?

Men det skulle visa sig att det inte var sjalva passformen jag skulle behova oroa mig for vid forsta besoket. Forst och framst vill man ju att kavajen och kostymbyxorna ska vara gjorda av samma material och ha samma monster..

-Gor om gor ratt (era javla chappare, tankte jag tyst for mig sjalv)!

 

Dagarna rullar forbi och magen ar pa battringsvagen. Jag har haft lite vitloksbrodsabstinens det senaste och ibland tror jag nastan att jag skulle kunna leva pa bara vitloksbrod. Men det gar ju inte, sa tokigt. For det ar ju bara brod. Och vitlok, haha.

Solen lyser (haha) med sin standiga franvaro, dock har jackan atminstone hittat tillbaka till sin plats langst ner i ryggsacken och badbyxan iaf sneglat fram lite forsiktigt.

 

Lordagen den 2 April i min varld:

Borjade dagen lite forsiktigt vid 11 med vitloksbrod, citron-shake, ost & tomat baguett, youghurt samt cornflakes med banan.

Sedan, Jeep-tur med tre norrman och akt pulka pa sanddyner, kollat pa en rod kanjon och vandrat i en back. Det var roligt.

Avslutar med en vardig middag (tyvarr ar vitloksbrodet slut), innehallande 2 kalla ol, en fruktshake, en stekt ris med kramiga rakstjartar, en portion stekta nudlar med kyckling och avslutningsvis en kula glass. Utav smaken mintchoklad, om ni undrar.

 

Laste om dagens stora happening hemma forresten: Aftonbladet livesander fran Revingehed, 3 flygplan lyfter i dimman. Jiiiiihaao! Missa inte det!



Kostymprov


Paketet som vi forhoppningsvis aterser nagon gang i sommar


Lite gammalt flygplansskrot, dock riktigt coolt arrangerat


Ho Chi Min musset, dar den stackars saten tydligen ska ligga begravd..


Bananmannen!



Red-canyon


Sandy boys



Hasse langst ner med trasig slade..



Varat vralak under dagen!


Hukar du dig..... Sa kukar jag dig.



//Sven-Otto Littorin


Kommentarer
Postat av: Pia Magnusson

Hej P! Tänk på att Du är lite mindre över magen kanske nu än när Du varit hemma en stund. Men kostymer går att sälja.Inte kul att maten inte smakar, ser bra ut på bild, lite blandat, typ. Även jag få uppleva konstiga saker i Habo stora råtter som springer runt på gatorna på nätterna, har aldrig sett det innan. Jag blir lite rädd och tänker på Dig som har dem runt Dig på nätterna när Ni sover på lustiga ställen.Hugeda mig.Tänk vad tiden går snart är det sommar och varmt då kommer Du hem och har det skönt igen och slipper fara runt på vägarna, din luffare. Du har aldrig tänkt på att luffa i Sverige? Har man tält är det gratis första natten tänk på det Du. Idag är det måndag så då tittar solen fram varit väck några dagar. Många kramar och va nu rädd om Dig.

2011-04-04 @ 11:30:57
Postat av: Palmen

Sant Pia, det ar ingen bebabpizza i magen nu heller, det maste man ha med i berakningarna.

Sverige ar mitt absoluta avoritland, hoppas verkligen man far chans att se mycket mer av det :)

Kram Pe

2011-04-06 @ 08:42:26
URL: http://mangopalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0