Ett icke informativt inlagg. Icke!

Sondagen den 27 Februari 2011

 

Nuvarande position:  Hotell Tempel villa, Seam Reap, Kambodja

Antal resta dagar: 37/125

Antal dagar tills pension: 14963 (smatt panik)

Min vilopuls: 76

Promille i blodet i skrivande stund: omkr 0.5

Hasse hissar: Strahattar (Vilken uppfinning!)

Hasse dissar: Bagarvackningar 05.00

 

Idag funderade jag lite pa hur lange det egentligen skulle ta att aka Tuk-Tuk till solen. Det ser ju inte sadar jattelangt ut. Iaf inte nar den gar ner.

Jag har raknar ut att det skulle ta ca 3600000 h (om man haller 40km/h).


Dagens Lista:

De mest forekommande Sydostasiatiska uttrycken

1 Tuk-tuk sir?

2 Solly, Finish

3 How much you give?

4 My friend

5 Massaaaaaaage

 

 

Vi har, tro det eller ej, upprattat nan form av resplan framover.

I snabba drag innebar den foljande:

23feb-9mar-- Kambodja

9mar-23mar-- Laos

23mar-7apr—Vietnam

7apr-10apr—Malaysia - Formula 1

10apr-26maj—Indonesien, Singapore, Malaysia & Thailand

 

En sak ar saker, varken jag eller Hasse ar nagot av morgonmanniskor. Ska vi upp tidigt (fore 10) kravs det att bada staller alarmet.

Hasses klocka spelar Waiting on a sunny day – Bruce Springsten 45min innan vi maste vara klara.

Min telefon gar igang med forsta kapitlet av Leif GW Perssons L som i Linda Mordet, pa ljudbok, ca 10min innan vi maste dra. Jag hatar Lindamordet, och framforallt han som laser upp de totalt meningslosa orden som begynner boken.

Det stora problemet kvarstar dock, jag vaknar inte av skiten. Hasse far vacka mig manuellt 7min innan avresa och varje morgon kan jag inte forsta varfor klockan inte ringt.

Ofta ar vi ivag 5 min efter utsatt sista tid. Detta ar mangopalm 2011 och som jag kanner det kommer det att fortsatta sahar under hela resan..

 

Precis som ni dar hemma har vi tagit helg. Vi kande att vi behovde nagra dagar att bara vara. Vi har inga aktiviteter planerade over huvud taget och vi ska bara ha helg och ledigt fran resandet. Ni vet, Afterworka fredag kvall, dricka sprit lordag och ga till kyrkan och bikta sina synder pa sondagen.

 

Jag har tydligen 76 i vilopuls enl Julias matningar. Jag blev seriost orolig nar jag sjalv raknade och insag att det stamde. Jag hade chansat pa 60-65 kanske. Man kanner ju sig ratt pigg och i itne allt for dalig form. Men icke. Nastan 110.000 slag om dygnet, en miljon slag pa bara 9 dagar.

 

baten mellan Battambang och Seam Reap dar vi nu ar

 

Troligtvis inte pavag mot Seam Reap

 

Skepp kommer lastat!

 

Spartansk toalett pa lunchstoppet

 

Grymt panoramafonster in till toan lever vi nu med!

 

Observera damen langst ner t v i bild

 

Solnedgang vid templen

 

Fisk-massage-spa-doktor. Kittlar grymt, pallade knappt och jamt 20min. Tack vare en gratis ol som ingick kunde jag inte tacka nej

 

Tvungen att skryta med undervattensfunktionen pa spat

 

Theeeeee End

 

//Skulle man fa ta en Kebab vore det gott

Kommentarer
Postat av: Julle

pe, du ska inte oroa dig för din puls. Den är helt normal!

Är väldigt avundsjuk på fiskmatningen som aldrig blev av för mig... :( Har du fixat kameran nu asså??

Har också sedan hemkomst hunnit med kebabpizza OCH Max. HaHa! In your face! Simma lugnt! smek

2011-02-27 @ 23:43:21
Postat av: palmen

Fiskmassage doktorn var grymt! Men min kittlighet gav sig till kanna ordentligt.. Men 2 dollar nkl ol var ratt sjysst anda maste jag saga..

Kebab o max kan man fa hela livet, vi ar nojda med varat fried rice ;)

2011-03-01 @ 15:12:29
Postat av: j

jajajaja. vi säger så. tänkte jag kunde fått ett blygsamt plus, men nej. okej då.

2011-03-01 @ 16:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0